שיווק בדוא"ל הוא סוג של שיווק באינטרנט המשתמש בדוא"ל כדי להעביר הודעות על מוצרים או שירותים של חברה.
שיווק בדואר אלקטרוני יכול להיעשות למטרות עסק לעסק (B2B) או עסק לצרכן (B2C). המטרה של שיווק במייל היא להגדיל את מספר הלקוחות, תוך שמירה על בסיס לקוחות פעיל. ניתן להשיג זאת על ידי שליחת מיילים עם מידע על מוצרים ושירותים חדשים, שליחת הנחות ועוד. חשוב לציין ששיווק בדוא"ל השתנה באופן דרסטי במהלך השנים עם כניסתם של מסנני דואר זבל ופלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.
שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת להגדיל את המכירות וההכנסות. זוהי צורת השיווק הישירה ביותר והיא גם הקלה ביותר למעקב. ישנן דרכים רבות ליצור קמפיין דוא"ל משכנע. הם נעים בין שיווק פשוט להודעות טקסט, לקמפיינים מורכבים יותר מונעי מסחר אלקטרוני המאפשרים ללקוחות לקנות מוצרים ישירות מתיבות הדואר הנכנס שלהם.
שיווק בדואר אלקטרוני הוא הצורה הפופולרית ביותר של שיווק דיגיטלי.
זהו ערוץ המאפשר לך לפנות ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים שלך באמצעות דואר אלקטרוני. הוא משמש בעיקר לקמפיינים בתגובה ישירה, אבל יכול לשמש גם לקמפיינים למיתוג. הצלחתו של מסע פרסום בדוא"ל תלויה בגורמים רבים, כגון התזמון, שורת הנושא, ההצעה והקריאה לפעולה.
שיווק בדואר אלקטרוני הוא סוג של שיווק דיגיטלי, הנעשה בדרך כלל באמצעות דואר אלקטרוני. זוהי דרך לתקשר עם אנשים שגילו עניין במוצר ו/או השירות שלך, או שקנו ממך בעבר. ישנן סיבות רבות לכך ששיווק בדואר אלקטרוני נמצא בשימוש על ידי משווקים במשך שנים. שיווק בדוא"ל יכול להיות דרך קלה להגיע ללקוחות פוטנציאליים וליידע אותם על מוצרים או שירותים חדשים. זה יכול לשמש גם כדי להזכיר ללקוחות בעבר על ההצעות האחרונות של החברה. שיווק בדוא"ל יכול לשמש גם כדרך לאסוף משוב מלקוחות ולשפר מוצרים או שירותים על סמך משוב זה.
שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחד הערוצים היעילים ביותר עבור משווקים להגיע לקהל היעד שלהם.
זוהי גם אחת הדרכים החסכוניות ביותר להגיע למספר רב של אנשים. חלק זה מכסה כיצד ניתן להשתמש בשיווק בדוא"ל כפלטפורמה למעורבות לקוחות, כיצד להתחיל עם שיווק בדוא"ל, ואת היתרונות והסיכונים הקשורים לצורת שיווק זו.
שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחת מצורות השיווק החסכוניות ביותר. יש לו החזר ROI גבוה וזה חסכוני מכיוון שזו דרך ישירה לתקשר עם הלקוחות שלך. אתה יכול ליצור הודעות מותאמות אישית, לשלוח אותן בכל עת, והן מועברות בתיבת הדואר הנכנס של הלקוח שלך. תהליך השיווק בדוא"ל מתחיל ביצירת תבנית דוא"ל הכוללת את כל המידע שברצונך לכלול במייל שלך כגון: ממי ההודעה, על מה ההודעה, מה אתה רוצה שיעשו, והיכן ימצאו עוד מֵידָע. לאחר מכן אתה צריך לחשוב באיזו תדירות אתה רוצה לשלוח מיילים ומי צריך לקבל אותם (לקוחות או לקוחות פוטנציאליים). השלב הבא הוא הגדרת משיב אוטומטי כך שכאשר מישהו נרשם לניוזלטר שלך או יבחר